sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Koukussa hyvään oloon

Alkais olla synttärijuhlinnat taputeltu pikkuhiljaa ja oikeastaan aika hyväkin niin. On ollut tosi rentoa, mutta tajusin tuossa, että oon nyt elänyt neljä päivää putkeen syöden ja juoden tosi epäterveellisesti ja ihan liikaa ja tämä on siis pisin aika, mitä oon tämän vuoden puolella tällä tavoin löysäillyt. Nyt makaan sohvassa, vähän krapulassa, turvonneena ja ihan liikaa epäterveellistä ja raskasta ruokaa mässänneenä ja masentuneena. Aivan kamala olo! Aiemmin päivällä mietin jo vakavasti, että tässäkö tämä terveellisyysprojekti sitten oli, tällä neljän päivän repsahtelullako kaikki seitsemän viimeisen viikon ajalla saavutetut tulokset mitätöitiin ja nyt on alettava taas nollasta? Sitten tulin kuitenkin järkiini ja tajusin, että eihän se nyt niin voi mennä. Eihän..? Mun hiilaripöhöttynyt pääni ei osaa ajatella tätä asiaa järkevästi. Nyt olisi ihana saada niitä tsemppaavia sanoja kohtalotovereilta!

Eilen käytiin synttäreiden kunniaksi syömässä ulkona ja söin ison annoksen kanaa ja ranskalaisia ja muita höysteitä ja join vielä oluen kyytipojaksi. Mulla oli aivan älytön ähky tuon aterian jälkeen ja mietin, että tämmöiseen oloonko minä olen jatkuvasti tyytynyt ennen tätä elämäntapamuutosta? Sulattelin ruokaa hetkisen ja sitten mun oli vaan pakko päästä lenkille, päädyinkin kävelemään reipasta tahtia yli tunnin verran ja jo helpottui olo, onneksi. Siitä sitten Suomen pronssipelin vikan erän kautta illan synttärijuhlintoihin, aamuyöstä kotiin hodarikojun kautta, kyllähän te tiedätte. Tänään olen kironnut, että alkoholi se ei vaan sovi mulle ja mun kropalle... sopiiko se ylipäätään kenellekään?

Mutta tuosta eilisestä vielä sen verran, että ennen en todennäköisesti olisi laiskuuttani lähtenyt tuolla tavoin lenkille helpottaakseni oloani, joten tämän koen erittäin positiivisena muutoksena, että jos tunnen oloni huonoksi, koitan tehdä jotain konkreettista voidakseni paremmin. Tällä hetkellä olen todella motivoitunut olemaan nyt alkavan lomaviikon puhdistuskuurilla ja nauttimaan vain ja ainoastaan sellaisia ruoka-aineita, jotka ovat hyväksi kropalle ja pääkopalle. Lupaan raportoida tänne bloginkin puolelle fiiliksiä entiseen tapaan :) Voisin alkuviikosta palailla myös kertomaan muutamasta myönnytyksestä, jotka oon antanut itselleni tämän keventämisprojektin tiimoilta, sellaisia alkuperäisistä päätöksistä käytännössä vähän poikenneita, mutta hyväksihavaittuja juttuja.

Toivon paljon positiivisuutta ja keveyttä uuteen viikkoon! Niin teille kuin mulle itsellenikin..!

6 kommenttia:

  1. No täältä löytyy kohtalotoveri. Mulla on krapula, tämän päivän ruokavalio on koostunut pizzasta, leivästä, sipseistä ja täytekakusta ja olo on turpea, pettynyt ja väsynyt.

    Mutta onneksi huomenna voin valita toisin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi et tiedäkään, miten paljon sain vertaistukea kommentistasi eilen :D Toivottavasti sielläkin on tämä päivä mennyt paremmin, kuin eilinen.. :)

      Poista
  2. Hihii, täällä kanssa meni taas viikonloppu reisille mutta tänään on taas jatkettu hyvällä ruokavaliolla :) Onneks ei oo enää tullu +2kg turvotuksia vaikka pientä turvottelua onkin :) Ne lähtee onneks heti ku liikkuu ja syö hyvin. Pää pystyyn, myönnytykset ja harkitut repsahdukset kuuluu asiaan - ei sitä koko ajan jaksa kiltisti olla. Ennemmin pikkuhiljaa ja nauttien eteenpäin ku hirmukurilla ja kielloilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitos tsempistä! Täällä on jo pää tiukasti pystysuunnassa, joten nou hätä ^_^ Ehkä piti välillä elää huonosti, potea se paska olo, että muistaa, miten hemmetin ihanaa se keveämpi fiilis onkaan!

      Poista
  3. Tuttuja fiiliksiä. Tätähän tämä on elämäntapojen ja ruokavalion muuttaminen on, hyvistä ja huonoista hetkistä oppimista. Mut hei, kantapään kautta oppii hyvin, joten ei pidä masentua!

    Ps. Oot oikeassa. Mitään ei todellakaan ole neljän päivän takia menetetty. Tää ajatus kirkastuu kyllä kunnolla viimeistään siinä kohtaa, kun pääset hiilarihuuruista. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täysin totta. Oppimista, sitähän tää on! Kiitos kaunis tsempistä :)

      Poista